"Pacte del Pouet"

Del 28 de març al 30 d’abril de 2019

Horario:

Matins de dilluns a dissabte: 10’00 a 14’00 h
Vesprades de dilluns a dissabte de: 18’00 a 21’00 h.
Descripción:

Fundación Mutua Levante presenta Pacte del Pouet. Una exposició amb la qual  José Borrell (Alcoi, 1969) mostra dos creacions úniques per endinsar-se entre els colors de la tradició i les pinzellades de la historia: el cartell de festes 2018 i la pintura Pacte del Pouet.

La vespra d’abril del 2018 José Borrell va desvelar el secret d’un cartell amb explosió de colorit i llum que serviria per pregonar l’arribada de les festes de Moros i Cristians d’Alcoi, on la música es converteix en símbol de la primavera.

Pel que fa a la recreació del Pacte Pouet, està basat en la signatura d’un tractat entre l’Infant Alfons d’Aragó, primogènit del Rei Jaume I, i Abū ‘Abd Al·lāh Muhammad ibn Hudhayl, més conegut com al-Azraq ‘el blau’, al 15 d’abril del 1245. El context dóna nom al pacte, ja que es pensa que va ser signat a les proximitats d’un pou.

Tots dos, fan de la pintura de José Borrell on referent on apreciar una fresca i delicada tècnica realista.