I Concurs Juvenil de Relats Breus

I Concurs Juvenil de Relats Breus de l’Alcoià i el Comtat, organitzat per la Mancomunitat de l’Alcoià i el Comtat amb la col·laboració de Fundación Mutua Levante i la Coordinadora Alcoià-Comtat pel Valencià.

Iván Jover, Gerent responsable del Departament de Joventut de la Mancomunitat de l’Alcoià i el Comtat, explica que la iniciativa naix de la necessitat de potenciar la creativitat de les persones joves i les aficions vinculades amb la cultura com és la literatura, alhora que es promou l’ús del valencià.

Xavier Cortés, Patró de Fundación Mutua Levante (Àrea de Cultura), destaca la importància de l’impuls d’iniciatives que contribuïsquen a la promoció de la cultura com a part de la missió de la fundació.

Ester Vizcarra, periodista i membre de la Coordinadora Alcoià-Comtat pel Valencià expressa la seua satisfacció per la creació d’aquest certamen, promocionar  la llengua valenciana  potenciar l’escriptura i l’amor al llenguatge per part de les persones més joves.

El I Concurs Juvenil de Relats Breus de l’Alcoià i el Comtat, adreçat a joves d’entre 12 i 30 anys, té com a objectius contribuir al foment de l’ús del valencià i fomentar l’expressió artística dels joves a les comarques.

Podran participar persones d’entre 12 i 30 anys que residisquen a les comarques de l’Alcoià i el Comtat, amb treballs originals, inèdits, i que no hagen estat premiats en altres certàmens literaris, amb una extensió màxima de tres pàgines.

La temàtica i gènere de les narracions són totalment lliures, únicament es requereix que hi haja alguna vinculació amb els pobles de les comarques.

Les candidatures es presentaran per correu electrònic a joventut@lamancomunitat.org, adjuntant tant la peça literària com el formulari d’inscripció inclòs a les bases del concurs.

El jurat encarregat d’adjudicar els premis el constituiran Sílvia Colomer –narradora oral, membre de la Comissió de Lletres del Consell de Cultura de l’Ajuntament d’Alcoi i membre de la Coordinadora pel Valencià de l’Alcoià i el Comtat–, Carlos Gran –escriptor i membre de la Comissió de Lletres del Consell de Cultura de l’Ajuntament d’Alcoi–, Paco Esteve –filòleg, escriptor i assessor lingüístic– i Pep Jordà –membre de la Fundación Mutua Levante–.

Els premis es dividiran en dues categories determinades per edat: de 12 a 16 anys i de 17 a 30 anys. Per a cadascuna de les categories s’atorgaran un primer premi i un segon premi, amb diferents dotacions econòmiques:

BASES COMPLETES DEL CONCURS