Orfeu Ensemble de cambra

L’Orfeu Ensemble de Cambra, naix amb el desig de crear un grup de música de cambra estable a Alcoi i comarca. Als darrers anys, hem observat com el gènere cambristic no te la presència que aquest, i també el públic mereixen. L’ensemble Orfeu per tant, pretén cobrir aquesta manca de música de cambra als nostres espais de concert, donant al públic la oportunitat de retrobar-se amb grans obres del gènere, descobrir-ne de noves, i gaudir en genera d’aquesta atmosfera que sols la cambra pot donar.

A l’ensemble trobem un violí, un violoncel i dos pianistes, fet que ens permet abarcar repertori tant solista, de duo, amb sonates, trios també, i en ocasions fins i tot peces amb la presència de piano a quatre mans. Aquesta dualitat pianística permet llavors agilitzar els assajos i repertori en conjunt i al mateix temps poder cobrir moltes més peces i actuacions públiques. La filosofia de l’Orfeu Ensemble, és la d’un grup obert i heterogeni, on sempre cap la possibilitat d’incloure nous participants per peces concretes, ja que no es tracta d’un quartet de corda , o trio amb piano a l’ús, i també de combinar a la mateixa escena sonates per violí i piano, per violoncel i piano o trios en la seua màxima forma, versatilitat el repertori, i tenint una posada en escena més moderna i fluida.

Des del mateix pensament fundador d’Orfeu Ensemble, es defén la música de cambra com un gènere complet però íntim i familiar a la vegada, on es combina amb uns pocs integrants sobre l’escenari, la senzillesa d’un solista, amb el conjunt i ressonància quasi d’una orquestra simfònica; sempre, amb un grup reduït d’instrumentistes, amb un grup reduït de públic i a un espai reduït, on sempre es manté una atmosfera amable, senzilla i sobretot familiar.

Des de Fundación Mutua Levante es destaca que la col·laboració amb aquest projecte permet recolzar als músics emergents i augmentar l’oferta musical al nostre entorn.