"Dori Cantó. Una habitació pròpia"
Dori Cantó

Del 15/06 al 13/09

AMB DORI CANTÓ

L’historiador de l’art Ernest Gombrich afirmava !No hi ha art, sinó artistes”. L’artista és el productor, l’obra és la forma d’expressió del seu pensament. A vegades l’espectador oblida aquest concepte i ignora el treball, la passió i la il·lusió que hi ha darrere de cada obra. En aquesta mostra Dori Cantó és l’artista, l’art i el disseny són dues disciplines que han estat sempre presents en la seva vida. Una vida intensa, plena i envolta de poesia com ella deia ! Cal posar-li poesia a la vida”.

En una habitació pròpia és el títol d’aquesta exposició que prové de l’assaig de l’escriptora britànica Virginia Wolf del segle XX que diu així “Per a escriure novel·les, una dona ha de tenir diners i una habitació pròpia” Així és com aquestes setmanes, una de les Sales de la Fundación Mutua Levante es converteix en una habitació, l’habitació de Dori, de la seva poesia, literatura, musica i pintura.

La reivindicació de la dona és un tema constant en l’obra de Dori. Pintures que envaeixen representacions de dones lliures, independents i amb personalitat. Dones de totes les edats i estils; falleres, nedadores, models amb accessoris, dones en paisatges urbans, soles o  companyades, passejant o pensant en espais envoltats de flors, fulles i arbres.

Les dones que escriu Isabel-Clara en el seu llibre !Dones”, Dori les pinta !Dones tendres i dones múrries, dones passives i dones agressives, dones fortes i dones febles, dones víctimes i dones victimàries…Cada dona és un individu, no és l’espècie” La dona és per a Dori la naturalesa més viva, el misteri.

Mitjançant una pluralitat de tècniques com el acrílic, collage, mixtes i estils com la figuració o l’abstracció, en l’obra de Dori destaca la pintura amb una paleta de colors en la qual a través de grocs, violetes, verds i taronjes on l’artista expressa els seus pensaments i emocions, doncs, són colors que no coincideixen amb la realitat. Sosté Josep Albert Mestre !Dori Cantó capta les coses i les redueix a la seua qualitat plàstica essencial, a al.lucions i presències més que a referències d’allò contingent i concret del realisme”.

L’artista Dori Cantó torna a estar entre nosaltres en aquesta habitació imaginària que conforma una exposició homenatge on podem gaudir del seu llegat d’artista acompanyat per obres d’altres artistes que voluntàriament han donat una de les seves obres per a recolzar a la seva amiga i companya. Un projecte on els plàstics s’uneixen per a lluitar contra la malaltia del càncer, doncs, el benefici de les vendes anirà dirigit SOLC l’Associació Comarcal d’Ajuda en el Tractament del Càncer.

Una habitació de memòries, humanitat i bellesa on tots recordem a Dori.

Maria Guillem

Comissaria de l’exposició