"Indrets del meu entorn"
Ximo Canet

Del 09/06 al 06/08

Amb aquesta exposició m’agradaria poder mostrar i apropar a l’espectador el procés de la creació d’alguns dels quadres que formaran part d’aquesta sèrie: INDRETS DEL MEU ENTORN.

Un recorregut per alguns llocs determinats del nostre paisatge i de les nostres fonts.

Un homenatge a la Natura viva de l’Alcoià i de la Mariola.

Donar a conèixer aquesta part molt important del nostre treball que normalment l’espectador no coneix i que no pot apreciar.
Ja que al veure l’obra ja exposada, finalitzada, passa desapercebut.

Contar el procés de com va evolucionant un quadre, des de l’espai en blanc, l’esbós, la selecció del suport, la preparació d’aquest, la màgia que dona anar preparant els fons, l’elaboració de les pintures al Tremp amb pigments naturals: terres i especies per a aquesta sèrie, que a part de les textures i colors, aporten l’efímer sentit de certs aromes a alguns treballs

Passar del diàleg d’aquesta abstracció primera a la figuració.

GROCS, ROJOS, TERRES, CLAU, CANYELLA, SAFRÀ,TIMÓ,ESPÍGOL,ROMER….

… Mariola és un matern

encís d’eterna fragància.

Amb ella s’oblida el pes