"l’imaginari fantàstic valencià"

Del 02/12 al 06/01

L’imaginari fantàstic valencià
Descobrim les criatures fantàstiques valencianes
L’imaginari fantàstic valencià revisa les criatures mítiques de cultura popular valenciana. D’una banda, hi ha Els monstres valencians, una sèrie de panells sobre els espantacriatures. Temps era temps, eren invocats per a espantar els infants: el Butoni, la Quarantamaula, l’home del sac, el dimoni xicotet, les bruixes, els gegants… Francesc Gisbert els va rescatar del túnel del temps amb llibres com ara La Maria no té por (Andana) o Màgia per a un poble (Bullent). Per una altra banda, presentem una segona sèrie de panells divulgatius sobre els personatges fantàstics de les rondalles valencianes presents en l’obra d’Enric Valor. Un treball basat en el llibre de Joan Borja Valor, Maria (Andana). Coneixerem la Mare dels Vents, Abella, la bruixa Safranera, el dimoni fumador… Una exposició per a somiar i despertar la màgia de la infantesa.