"Mariola eix de cultura"

Del 01/07/2021 al 31/07/2021

Enguany se’ns ha presentat la feliç coincidència de recaure simultàniament la Capitalitat Cultural Valenciana en Bocairent i Alcoi, dos poblacions veïnes unides per la Serra Mariola, per la tradició industrial i pel fort arrelament de la valenciania cultural.

Això ha obert la porta a la iniciativa de Fundacion Mutua Levante, de reunir-les en una exposició itinerant feta, també, a partir de pinzellades del patrimoni, la natura, la festa i la tradició. L’objectiu és enfortir els lligams entre les respectives societats i obrir camí a una major col·laboració d’entitats i institucions, de persones i comarques amb tantes coses comunes.

La mostra, configurada doblement per a ser intercanviada de manera successiva per Alcoi i Bocairent, és un pas simbòlic que pot obrir portes a la curiositat de l’espectador i posar de relleu la complementarietat de les realitats que s’hi reflexen.

Una bona fita que quallarà en noves accions, sens dubte, a partir d’aquesta iniciativa conjunta i, n’estem segurs, apuntarà itineraris de retrobada en el temps pròxim.

L’exposició a Bocairent es podrà visitar a la Sala Joan de Joanes (C/del Diputat Castelló, 9) del 19 al 30 de maig en horari de dilluns a divendres de 17’00 a 20’00; dissabtes i diumenges de 11’00 a 14’00 i de 17’00 a 20’30 h. A Alcoi es podrà visitar a Fundación Mutua Levante (Plaça Espanya, 16) del 20 de maig al 30 de juny de dimarts a dissabte de 10’00 a 13’00 i de 17’00 a 20’00 h.