"Georges Méliès, el mag del cinema"

del 04/09 al 30/09

L’exposició Georges Méliès (1861-1938), organitzada per Fundación Mutua Levante, ens submergeix en l’univers fantàstic del més imaginatiu dels primers realitzadors de pel·lícules: el mestre de la fantasia, el més increïble mag del cinema, el rei de les «pel·lícules de trucs»: Georges Méliès. Aquest és un artista amb una imaginació il·limitada, el primer a captar l’espectacular abast artístic del cinematògraf i a comprendre que podia servir per a contar històries fantàstiques, crear un univers màgic d’efectes especials i que, amb desvergonyiment, va reclamar que la cinematografia era un art. Un «prestidigitador que es va posar el cinematògraf en un barret per a traure’n, el cinema «, en paraules d’Edgar Morin.