"Pacte del Pouet"
José Borrell

Del 28 de març al 30 d’abril de 2019

Fundación Mutua Levante presenta Pacte del Pouet. Una exposició amb la qual  José Borrell (Alcoi, 1969) mostra dos creacions úniques per endinsar-se entre els colors de la tradició i les pinzellades de la historia: el cartell de festes 2018 i la pintura Pacte del Pouet.

La vespra d’abril del 2018 José Borrell va desvelar el secret d’un cartell amb explosió de colorit i llum que serviria per pregonar l’arribada de les festes de Moros i Cristians d’Alcoi, on la música es converteix en símbol de la primavera.

Pel que fa a la recreació del Pacte Pouet, està basat en la signatura d’un tractat entre l’Infant Alfons d’Aragó, primogènit del Rei Jaume I, i Abū ‘Abd Al·lāh Muhammad ibn Hudhayl, més conegut com al-Azraq ‘el blau’, al 15 d’abril del 1245. El context dóna nom al pacte, ja que es pensa que va ser signat a les proximitats d’un pou.

Tots dos, fan de la pintura de José Borrell un referent on apreciar una fresca i delicada tècnica realista.