"Unicorn Wars"
Diana Cortés i Jorge Vañó

Del 6/11/2023 fins al 29/11/2023

Amb motiu del festival Animalcoi, des de Fundación Mutua Levante acollim aquest mes de novembre una mostra al voltant la pel·lícula d’animació Unicorn Wars, d’Alberto Vázquez.

Estem davant d’una exposició que unifica molts arts en un. Alberto Vázquez és director d’animació, Il·lustrador i dibuixant de còmics. Els
seus llibres han sigut editats en països com Espanya, França, Itàlia, Brasil o Corea i, les seues il·lustracions han aparegut impreses en mitjans de tot el món. És per això que el seté art i el còmic estan tan presents en aquesta sala. Alberto ha escrit i dirigit curts d’animació com BirdBoy, Sang d’Unicorn, Decorat o Homeless home. Tots ells amb un còmic homònim.

Ha guanyat 4 premis Goya: millor curt d’animació, en el cas de BirdBoy (2017) i Decorat, 2012, any que també va obtindre el mateix
premi però al millor llargmetratge per Psiconautas. Finalment en 2022 va ser la pel·lícula que ens preocupa, Unicorn Wars, la que es va
fer amb l’estatueta. Les seus pel·lícules han rebut premis arreu del món: Annecy, Chicago, Foyle, Premios Platino, Mèlies… a més d’haver sigut exhibides: Annecy, Cannes, EFA Awards, Toronto, Clermont-Ferrand, Animafest Zagreb, Slamdance…

Alberto no sols és el director d’Unicorn Wars: és l’ànima. Ell és l’encarregat de la direcció d’art i, per tant, de la manera en què la pel·lícula llueix, s’expressa, respira. L’elecció dels personatges i els fons, o dels colors, així com la manera de narrar la història o com completar-la amb música. Tot passa per ell. Ací tenim una petita mostra d’aquesta fantàstica feina que hi ha darrere d’una pel·lícula d’animació: Storyboards, Disseny de personatges, Fons, Layouts. Una miqueta de cada.

Gaudiu d’aquesta petita porció d’un gran treball. Això sí, esperem que l’acompanyeu de la sempre grata companyia del cine, i torneu a
veure Unicorn Wars, pel·lícula que vam tindre la sort de veure als cines l’any passat de la ma d’Animalcoi Unicorn Wars (la pel·lícula): Un exèrcit de cadells d’ós està entrenant i adoctrinant a joves reclutes per a la guerra contra els unicorns, la qual cosa amenaça la seguretat dels cadells. Els germans Azulin i Gordi, juntament amb un grup de reclutes inexperts, són enviats a una perillosa missió per a salvar el Bosc Màgic, on viuen els unicorns, i iniciar una terrible batalla.